The Savings Seeker Blog

تسوق بافضل اسعار ماكينة صنع الايس كريم اون لاين عبر سوق

الصيف لما بيهل أكتر حاجة بندور عليها في الحر الشديد ده هو الآيس كريم، طبعًا معظمنا فاكر إن الجيلاتي أو الآيس كريم مجرد كوكتيل فواكه ساقع بس، لكن الحقيقة ليه فوايد كتير جدًا.

كوبون خصم من سوق عند شراء ماكينة صنع الايس كريم اونلاين souq egypt coupon

الآيس كريم غنى بالفيتامينات المفيدة للجسم منها مثلًا فيتامين k اللي بيمنع تجلط الدم، وفيه كالسيوم وفسفور عشان بناء عظام الجسم، وبينشط هرمون السعادة وبيهدي الجهاز العصبي بسبب المواد في اللبن المكون الأساسي في صناعته.

 لكن برضه ياريت ناخد بالنا إن ليه بعض الأضرار، زي زيادة الوزن بسبب السكريات، أو التهاب اللوزتين، وممكن يبقي ناقل للعدوى لو مكشوف في بعض الأماكن العامة زي النوادي، عشان كده أحسن حاجة إن الآيس كريم يعمل في البيت.

فكرة صناعة الآيس كريم في البيت مفيدة جدًا، أولا هتعمل الكميات وبأي طعم نفسك فيه وفي أي وقت، لكن عشان ميحصلش أي أضرار يفضل منزودش عن 150 جرام للفرد الواحد مرتين في الاسبوع.

ماكينة الآيس كريم تلاقيها في أكتر من منصة أونلاين، زي ماكينة آيس كريم” في سوق، وهي سهلة الاستخدام والتنظيف.

المصدر: سوق دوت كوم
السعر: 349 جنيه

souq egypt coupon تسوق بكوبون خصم من سوق.

بعد ما تشتري ماكنة آيس كريم، نبتدي مرحلة التحضير، على سبيل المثال آيس كريم فانيليا، نجيب ¾ كباية سكر، 2 كباية وربع حليب، 2 معقلة فانيليا، كباية كريمة ثقيلة.

نحط الكريمة والسكر والحليب على درجة حرارة منخفضة لحد ما يدوب السكر، بعد كده نضيف الفانيليا ونقلب ثم نحطه في التلاجة، وبعد كده نطلع طبق الآيس كريم من الفريزر ونحط في ماكنة الآيس كريم لمدة 20 دقيقة، وبعدين نفرغها في الأكواب.

كود خصم من سوق عند الشراء souq egypt coupon.

Add comment