The Savings Seeker Blog

5 حاجات ضروري تشتريها لما صالات “الجيم” تفتح منتصف يوليو

وزارة الشباب والرياضة أعلنت إن صالات الجيم هتفتح تاني نص شهر يوليو، وتقريبًا كل الأندية ومراكز الشباب بدأت تاخد الإجراءات المناسبة عشان مواجهة فيروس كورونا، زي مثلًا قياس درجة حرارة الأعضاء بشكل منتظم، واستخدام مطهرات اليد للتعقيم، ومراعاة مسافات التباعد الاجتماعي بين كل لاعب والتاني.. عارف دا معناه إيه؟.. يعني مش هتلاقي حد يساعد معاك لما تشيل وزن زيادة يا وحش.

لا تفوتوا التسوق بأقوى الخصومات من jumia egypt coupon.

5.jpg

طبعًا إنت قضيت فترة طويلة في البيت بتحاول تلعب رياضة، بس المؤكد الحكاية في الجيم بتفرق عشان الحماس وجملة “عااااااش يا وحش” اللي بتخليك عايز تاكل الحديد، وأكيد مش هتعرف تشتري كل الأجهزة اللي ف الجيم إلا لو كنت في مستوى المواطن الساويرس أو الأبو هشيمة.

فيه كام سؤال لما تبتدي تروح الجيم لازم تسأل الكابتن عليهم:

  • هل الجيم بيحدد عدد الأشخاص اللي ممكن يتمرنوا في نفس التوقيت؟
  • هل معدات التمرين بعيدة بشكل مختلف عن قبل كده؟
  • إزاي يتم تنظيف المعدات بين الأشخاص اللي بيستخدموها؟
  • هل توفر صالة الجيم عوامل تنظيف للأعضاء لمسح الآلات؟
  • هل إدارة الجيم بتطلب من الأعضاء ارتداء أقنعة لأية أنشطة؟

طيب قبل ما تنزل تسخن كده، فيه شوية حاجات عايزينك تركز فيها وانت رايح الجيم في زمن الكورونا، لازم تأمن نفسك كويس يا بطل/ة.

تسوق مع أقوى العروض و الخصومات على منتجات الجمال من جوميا.

1- وقت الذروة.. لأ.. لأ ..لأ

000.jpg

اوعي تروح الجيم في الوقت اللي كل الناس بتلعب فيه، اسأل كابتن الجيم عن الوقت اللي بيكون فيه أقل عدد من الأعضاء، وممكن تروح وقت ما يفتح الجيم بدري جدًا أو متأخر خالص، في الحالتين إنت كده بتحقق التباعد الاجتماعي، وطبعًا شنطتك لازم يكون فيها أدوات التعقيم المناسبة.

.لا تفوت أقوى عروض وخصومات على منتجات الجمال

 

2-  تعقيم البار والدمبل

4.jpg

قبل ما تستخدم أي جهاز في الجيم لازم تعقمه بنفسك، صحيح إن إدارة المكان هتعمل حسابها في رش الكحول والمنظفات المناسبة، لكن إنت لازم تحرص، وتستخدم مطهر اليدين اللي معاك وترش منه على أي جهاز تلمسه لانه احتمال كبير يكون اللاعب اللي قبلك نسي يعقم، خصوصًا إن نتيجة التعرق الجراثيم بتسكن على الأجهزة، وبعد ما تخلص التمرينة نضف مكان عشان اللي هييجي بعدك.

 

3-  الفوطة وقزازة الميه

0.jpg

لازم يكون معاك في الشنطة منشفة وقزازة المياه الخاصة بك، وإذا كان صالة الجيم بتوفر مناشف ، اتأكد تمامًا أنها للاستخدام الفردي، لكن الأفضل انك تشتري منشفة خاصة.

منشفة قطن للوجه من جاكواردينا، 3 قطع

المصدر: سوق.كوم
السعر: 27 جنيه.

وحذاري تستخدم الميه اللي من المبرد اللي كله بيستخدمه ويلمسه ودا بيزيد من خطر الإصابة بالفيروس لو لمست وشك بدون غسل يديك، هات معاك إزازة بتاعتك إنت.

زجاجه مياه مياه TANK – 650 مل

المصدر: جوميا.
السعر: 89 جنيه.

 

4- بساط تدريب

7.jpg

لو هتلعب تمارين الضغط أو نوع تاني من التمارين اللي هتخليك تكون على الأرض، يبقي تجيب معاك بساط رياضي مخصص للاعبي اليوجا، هتلاقي منه في جوميا الحجم الكبير البالغ 183 سم × 68 سم × 5 مم مساحة كبيره تحتاجها لممارسة الرياضة بحريه و اطمئنان.

بساط تدريب يوجا – بنفسجي

المصدر: جوميا.
السعر: 888 جنيه.

توب سكاي لاند سجادة يوغا، ازرق، سمك 10 ملم

المصدر: سوق.كوم
السعر: 169 جنيه.

 

5-  قناع التمرين

8.jpg

طبعًا في الجيم هتلاقي هتافات التشجيع عاش يا وحش وغيرها، ودي هتكون فرصة عشان الرذاذ اللي بينقل الفيروس يتواجد، بقدر المستطاع إلبس ماسك التمرين للحماية مع باقي الاحتياطات السابقة.

قناع فانتوم تريننج بلون اسود وقياس كبير

المصدر: سوق.كوم
السعر: 750 جنيه.

 

في دقيقة واحدة انضم لوفرإكس، وليك هدية  2.50 دولار أول ما تسجل حسابك الخاص على وفرإكس، وشوف العروض والخصومات من المتاجر في مصر وبره مصر، وببساطة هتروح لموقع المتجر لما تدوس على تسوق الآن في وفرإكس، ولما تتم عملية الشراء هيرجعلك كاش باك على جميع مشترياتك.

يمكن أن يساعدك وفرإكس على توفير المزيد من طلباتك من سوق.كوم، ونقدملك نسبة مئوية من إجمالي الطلب في صورة كاش باك.

تابع العروض والكوبونات  اللي على وفرإكس لمتجر جوميا من هنا.

سواء كنت تبحث عن الالكترونيات أو الأجهزة المنزلية والمطبخ، أو احتياجات طفلك من الحفاضات إلى عربات الأطفال، أو منتجات الصحة والجمال أو لعبة جديدة، يمكنك العثور على جميع احتياجاتك في مكان واحد، مع العروض الترويجية والخصومات على مدار العام.

Add comment