The Savings Seeker Blog

ما هي الادوات الأساسية اللازمة في تربية الكلاب والقطط

تربية الكلاب أو القطط في فترة كانت دليل على الوجاهة الاجتماعية، يعني كان اللي يربي الكلب لازم يكون من الأغنياء، فاكر طبعًا فيلم الأستاذ نجيب الريحاني “غزل البنات”، لما قابل مربي الكلاب اللي افتكره في الأول سعادة الباشا، وفيه مشهد عادل إمام في “الواد سيد الشغال” لما برق عينيه عشان عرف إن الخناقة بين مصطفى متولي ومشيرة إسماعيل سببها كلب وقالهم إفيه: “أما انتوا ولاد شحيبر صحيح”.

اشتري اونلاين الادوات الاساسية في تربية الكلاب والقطط بكوبون خصم من سوق مصر coupon souq egypt

طبعًا فكرة تربية الكلاب ممكن تكون مكلفة، لكن مبقتش فرض على الأغنيا بس، فيه فئات كتير بدأت تربي كلاب لأسباب مختلفة، يعني الشباب بدأ يربيها عشان “ستايل”، وكبار السن عشان الوحدة، أيًا كان السبب فيه حاجات كتير لازم تعرفها لما تقرر تربي كلب في البيت، زي مثلًا الأكل المناسب، والبيت، والرعاية وغيرها.

jumia egypt coupon كوبونات خصم عند الشراء من جوميا.

1- أكل الكلاب

مش أي حاجة تقدمها للكلب ياكلها، ليهم طعام مخصص مجفف بنكهات مختلفة مليان بالبروتينات والكربوهيدرات والفيتامينات والمعادن والألياف، الأكل دا عبارة عن مزيج من دجاج ، مرق الدجاج ، كبدة الدجاج ،أجار، كلوريد البوتاسيوم ، الملح ، كلوريد الكولين ، كربونات الكالسيوم.

لا تفوت فرصة الشراء الرائعة مع أقوى خصومات على منتجات الجمال.

 

2- مقود الكلاب

3.jpg

الكلب لازم يبقى ليه قيد لما تخرج بيه الشارع، فكرة القيد مناسبة أكتر مع كلب لسه في بداية تدريبك ليه، القيود بقى ليها أشكال مختلفة، اخترنا لك من سوق التصميم ده، ولو حجم كلبك مختلف هتلاقي في نفس المتجر أشكال كتير.

 

وفر بالتسوق مع كوبونات جوميا jumia egypt coupon.

3- فرشة سيليكون

4.jpg

الكلاب أو القطط محتاجين لعملية إزالة مستمر للشعر الزائد باستخدام فرشة متخصصة في التنظيف والتدليك، الفرشة مصممة عشان تجمع الشعر من الكلب، وكمان بتساعد في التدليك على الاسترخاء لحيوانك الأليف.

 

 

4- طبق الأكل

5.jpg

نوع الطبق للكلب مهم جدًا، يعني مينفعش تقدم الأكل في أطباق فخار عشان ميكسروش، أو أطباق بلاستيك ممكن يكسره وياكله، عشان كده يفضل تقدم الأكل بتاع الكلب في أطباق استانلس.

 

خصومات كبيرة عند الشراء بكوبونات خصم من سوق souq egypt coupon.

5- بيت الكلب

6.jpg

الكلب لازم يكون ليه مكان محدد في بيتك، بيته ومساحته اللي هينام فيها، هتلاقي أشكال مختلفة أفضلها هو القفص المعدني، سهل لما تشتريه من جوميا انك تركبه بسهولة، ولو سافرت ممكن تفكه تاني برضه.

 

 

6- بامبرز الكلب

7.jpg

الكلب لازم تدربه على فكرة إنه يخرج الفضلات في مكان محدد، لأنه في البداية ممكن تلاقيه بيعملها في أي مكان، وفيه كمان بامبرز للكلاب – أيوة زي مبقولك كده – بامبرز بمقاسات محددة قادر على الامتصاص بدون ما يطلع ريحة.

 

 

كوبون خصم من سوق souq egypt coupons.

في دقيقة واحدة انضم لوفر اكس، وليك هدية 2.50 دولار أول ما تسجل حسابك الخاص على وفر اكس، وشوف العروض والخصومات من المتاجر في مصر وبره مصر، وببساطة هتروح لموقع المتجر لما تدوس على تسوق الآن في  وفر إكس، ولما تتم عملية الشراء هيرجعلك كاش باك على جميع مشترياتك.

 

يمكن أن يساعدك وفرإكس على توفير المزيد من طلباتك من سوق.كوم، ونقدم لك نسبة مئوية من إجمالي الطلب في صورة كاش باك.

تابع العروض والكوبونات اللي على وفر إكس لمتجر جوميا من خلال اللينك ده

كود خصم من سوق عند الشراء souq egypt coupon.

سواء كنت تبحث عن الالكترونيات أو الأجهزة المنزلية والمطبخ، أو احتياجات طفلك من الحفاضات إلى عربات الأطفال والتروس أو منتجات الصحة والجمال أو لعبة جديدة ، يمكنك العثور على جميع احتياجاتك في مكان واحد ، مع العروض الترويجية والخصومات على مدار العام وأنت بالتأكيد الحصول على أفضل صفقة من خلال كوبون خصم سوق كوم مصر.

Add comment