The Savings Seeker Blog

افكار مبتكرة غير تقليدية لتزيين بلكونة المنزل من جوميا

البلكونة هي المكان الوحيد في البيت اللي مش بنعرف نستغله كويس، فيه ناس بتقرر تحوله لمخزن لكل حاجة ملهاش أي لازمة في الشقة، وفيه ناس بتتجاهلها وتنساها لدرجة شهور ميدخلوش البلكونة خالص، وافضلهم هو بيستغله في شرب الشاي أو التدخين أو مكالمة تليفون في هدوء.

كوبون خصم من جوميا عند شراء ادوات تزيين بلكونة المنزل اونلاين jumia egypt coupon

 

في العام ثقافة استغلال البلكونة لتقضية وقت ممتع نسبة كبيرة مش عارفة تعمل ده إزاي، عشان مساحة البلكونة عند معظمنا مش كبيرة فبنضطر نتجاهلها، رغم وجود عشرات الأفكار البسيطة من جوميا اللي ممكن تساعدك على تغيير شكل بلكونة بيتكم عشان تقضي فيها وقتك للمذاكرة، والترفيه، والشغل.. وغيره.

 souq egypt coupon خصومات كبيرة عند الشراء بكوبونات خصم من سوق.

1- نجيلة صناعي

صعب جدًا إنك تجيب سجاد لأرضية البلكونة، لكن متاح جدًا تشتري من جوميا نجيلة صناعي، أولا اللون الأخضر مريح للعين وفي ذات الوقت بيدي إحساس بوسع المكان، حاليًا العرض المتاح بسعر رخيص وبخصم 10%.

 

2- ترابيزة صغيرة

اختار ترابيزة مساحتها صغيرة عشان تستغل المكان في أي نشاط ليك ولأسرتك، المساحة المهملة ممكن تتحول لأهم حتة في البيت لو اشتريت من جوميا ترابيزة و4 كراسي، وبدل ما كان التجمع بس قدام التلفزيون ممكن القعدة الحلوة في البلكونة.

وفر بالتسوق مع كوبونات جوميا jumia egypt coupon.

3- الإضاءة

عنصر الإضاءة الجذابة لو اتضاف للبلكونة من المؤكد ساعتها إنكم هتتعاملوا معاها كأنها استراحة أو كافيه، وفيه حاجات كتير متوفرة بتصميمات مميزة في سوق أو جوميا هتلاقيها بأسعار بسيطة جدًا، زي مثلًا وحدة اضاءة علي شكل حبل ديكور، بتبتدي من 70 جنيه وتخلي البكونة فخمة.

 

4- شواية فحم

مهما كانت مساحة بلكونتك تقدر تحط فيها شواية فحم، تخيل وانت قاعد مع عيلتك على الترابيزة الصغيرة وبتحضروا أكل مشوي لذيذ، وفي الهواء الطلق، دي هتبقى فسحتكم وتعويض عن الخروجات الممنوعة بعد الحظر، وهتلاقيها بعروض رخيصة حوالي 200 جنيه، وحاليا بعد الخصم الكبير ب160 بس.

 

5- ورد صناعي

مع النجيلة الخضرا ممكن تكمل الديكور بورد صناعي متوفر في جوميا بارتفاع 75 سم، وكمان ممكن تستغل أي مساحة بشكل جمتالي زمي مثلا مكتبة صغيرة أو حوض سمك وغيرها من الأفكار اللي هتحول بلكونة بيتك لفسحة.

كوبونات خصم من جوميا عند الشراء jumia egypt coupon.

Add comment