The Savings Seeker Blog

للبالغين فقط.. إزاي تفتح قهوة لنفسك في البيت

لو حضرتك أقل من 18 سنة يبقي المقال دا مش ليك، هات كبير نكلمه وروح إنت ذاكر عندك امتحانات، المقال دا للناس البالغة اللي كانوا من كام شهر يروحوا القهوة يشربوا الشيشة مع الشاي ويلعبوا كل الألعاب مع أصحابهم في القهوة.

أقوى الخصومات من خلال noon egypt black friday.

طبعًا دلوقتي الوضع مختلف واللي بيروح عشان يقعد مع أصحابه على القهوة بيحس إن فيه حاجة ناقصة، طب ما تيجو نكمل اللي ناقص ده بس في البيت، بس قبل ما تعرف إزاي خلينا نتفق إن العادات اللي على القهوة فيه منها غير صحي إطلاقًا، هنوضح فايدة كل منتج بس خلي بالك من صحتك يا معلم.

0.jpg

تحذير

قبل ما ندخل في حوار الشيشة لازم نوضح حاجة مهمة جدًا (حاجة كده زي التدخين مضر بالصحة اللي على علب السجاير)، انه مضر فعلًا بالصحة وفيه مركبات سامة، وممكن يسبب سرطان في الرئة والمثانة والفم، والسمنة والسكري، يعني الإقلاع عنها صحة وعافية ليك.

لا تفوت فرصة الشراء الرائعة مع أقوى خصومات على منتجات الجمال.

 

1- الشيشة

3.jpg

فاكرين أيام زمان في الأفلام كان المعلم في الحارة الشعبية (وغالبًا محمد رضا)، يحط الشيشة ويديها، هي كانت رمز للمعلمة والسلطنة، الشيشة أصلا اختراع هندي، السلطان العثماني جاب واحدة هدية لمحمد علي باشا، عجبته ومع أول نفس بدأت تنتشر في القهاوي، ومن ساعتها مخرجتش من مصر المحروسة.

.لا تفوت أقوى عروض وخصومات على منتجات الجمال

 

 

2- شيشة محمولة

بعد معظم الناس ما قعدت في البيت، الشيشة المحمول ناس كتير اشترتها من المتاجر الأونلاين، هي شبه القزازة اللي بناخدها معانا الجيم بس معاها أدوات الشيشة، عامة هي سعرها مناسب لفئات كتير جدًا ، أسعار خاصة جدا عبر noon egypt coupons.

 

 

3- مستلزمات الشيشة

5.jpg

فيه كام منتج ليهم علاقة بالشيشة زي مثلا حامي الشيشة، والمبسم، والفحم، والخرطوم، وهتلاقي كمان شنطة متخصصة لكل المستلزمات دي. بصراحة الموضوع طلع فيه تفاصيل كتيرة عشان تحمي نفسك، خصوصًا إن البيت مش زي القهوة خالص، يعني لازم تشوف مكان مناسب بعيدًا عن السجاد.. وكمان يكون بعيد عن الأطفال.

بص لو بعد كل ده عايز تشيش بردوا “خليك فاكر إني قلتلك بلاااااش” بصوت هنيدي. بس أهو بنقدملك منتجات مضمونة على الأقل.

 

 

شعالة فحم كهربائية في 3 دقائق 650 واط مع مقبض

 

 

حقيبة الشيشة مقاس 40 – ارجواني

 

 

خرطوم الشيشة من ماستر ديلز سيمون

 

 

مبسم الشيشة من ماستر ديلز ابانوس صغير

 

 

حامي قاعدة الشيشة من ماستر ديلز

 

 

4- الطاولة الروسي

7.jpg

تخيل إن لعبة الطاولة دي تاريخا قبل 5000 سنة، يعني تعتبر أقدم لعبة في التاريخ، وكانت لعبة الملوك في عصر الفراعنة، وخدت أشكال كتيير عبر التاريخ لحد ما وصلت للشكل اللي إحنا عارفينه، وهي لعبة مش مصرية بس لأ عالمية، بس عامة مش أي حد بيعرف يلعب طاولة بحرفنة، وإن كانت دليل على إنك ابن بلد ومدقدق على رأي أحمد مكي، وكان فيه فيلم لعبد الفتاح القصري طالع خال ماجدة كان لما يجيلها عريس يرفضه عشان مبيعرفش يلعب طاولة.

متوفر على جوميا نوع من أنواع الطاولة اسمه الطاولة الروسي، ممكن تلعبها وتجرب استايل جديد في اللعبة، وأسهل بكتير.

 

لعبة الشطرنج و الطاوله الخشبية

 

 

5- الدومنة

6.jpg

حلو لما تقرر تلعب مع اللي في البيت، لعبة الدومنة مش محتاجة تقعد كتير عشان تتعلمها، هي لعبة بسيطة وسهلة، أول ما ظهرت كانت في الصين بعد كده راحت ايطاليا ومنها انتشرت في كل الكافيهات، بس فيه نظريات بتقول إنها من أصول مصرية وعربية.

المهم يعني لما تيجي تلعب دومنة مش لازم تعمل طرااااااخ جامد على الترابيزة، العب بالعقل كده انت في البيت مش في القهوة يا معلم.

 

لعبة الدومينو

 

 

 

في دقيقة واحدة انضم لوفر اكس، وليك هدية 2.50 دولار أول ما تسجل حسابك الخاص على وفر اكس، وشوف العروض والخصومات من المتاجر في مصر وبره مصر، وببساطة هتروح لموقع المتجر لما تدوس على تسوق الآن في  وفر إكس، ولما تتم عملية الشراء هيرجعلك كاش باك على جميع مشترياتك.

 

يمكن أن يساعدك وفرإكس على توفير المزيد من طلباتك من سوق.كوم، ونقدم لك نسبة مئوية من إجمالي الطلب في صورة كاش باك.

تابع العروض والكوبونات اللي على وفر إكس لمتجر جوميا من خلال اللينك ده

سواء كنت تبحث عن الالكترونيات أو الأجهزة المنزلية والمطبخ، أو احتياجات طفلك من الحفاضات إلى عربات الأطفال والتروس أو منتجات الصحة والجمال أو لعبة جديدة ، يمكنك العثور على جميع احتياجاتك في مكان واحد ، مع العروض الترويجية والخصومات على مدار العام وأنت بالتأكيد الحصول على أفضل صفقة.

Add comment