The Savings Seeker Blog

تسوق افضل الاجهزة الالكترونية بالضمان من جوميا وسوق

السوشيال ميديا اليومين دول عجبتهم قوي الفكرة اللي عملتها الممثلة سهر الصايغ في مسلسل النهاية، هي طالعة بتحب يوسف الشريف، ولأنه مستحيل يكون ليها قررت تصنع نسخة منه انسان آلي يحبها وتحبه، طبعًا الكلام ده في 2120 خلى بنات 2020 يعرفوا إنه فيه أمل إن مشكلة الكراش تتحل.. بس بعد 100 سنة.

كوبون خصم من جوميا وسوق عند شراء الاجهزة الالكترونية بالضمان اونلاين jumia egypt coupon

اللطيف إن الروبوت يوسف الشريف طالع في المسلسل بيعرف يعرف الأعمال المنزلية بمهارة، وتقريبًا الفرحة اللي على وش سهر الصايغ لما عمرو عبد الجليل قالها انه حط في برمجته جميع برامج الطبخ وشغل البيت كانت في قمة السعادة، والحقيقة الكلام ده إنه يحصل في ظل التطور التكنولوجي الرهيب اللي بنشوفه كل يوم، بس فيه مشكلة صغيرة تمنع ده حاليًا.

لو كل واحدة قررت تعمل نسخة لحبيبها روبوت هاند ميد في البيت هتبقى تكلفة عالية قوي، أرقام بالملايين خصوصًا لو ضربات قلبه تعادل قنبلة نووية زي ما اتقال في المسلسل، ده غير ندرة المعدن الآيوني اللي هنغطي بيه الأسلاك والصواميل، ودي حاجات لو روحت وكالة البلح مش هتلاقيها برده.

الحقيقة إنك لو عايزة تعملي روبوت يريحك من شغل البيت، سهل جدًا تشتري منتجات من جوميا أو سوق، هتلاقوا حاجات متماشية مع التكنولوجيا والذكاء الاصطناعي هتريحك جدًا، أما لو على المشاعر أعتقد إن مهما وصل بينا التطور مفيش حاجة ممكن تعوض المشاعر الانسانية، مفيش علاقة بين انسان عادي وآلي خلصت على خير في الاخر بيفركشوا، عندك فيلم her بتاع خواكين فينيكس مثلًا.

كوبونات خصم من جوميا عند الشراء jumia egypt coupon.

أولا كده روبوت معناها في اللغة هو “العمل الشاق”، الهدف منه انك ترتاح من أعمال كتير كانت تتعبك، طيب أوفر ما تجمع روبوت وتصرف عليه ملايين وفي الاخر لو باظ مش هتلاقي قطع غيار، اشتري من جوميا منتجات الكترونية بالضمان ونازلة بخصومات، اعتبرها روبوت بس كل حتة في وحدها.

لو محتاج الروبوت يلعب معاك يبقي تشتري جهاز بلاي ستيشن 4 من SONY، نازل بخصم 20% ممكن تعلب مع أصحاب في البيت أو توصله بالبث المباشر وتلعب مع أصحابك على الفيسبوك كمان.

وفر بالتسوق مع كوبونات جوميا jumia egypt coupon.

لو مش مستحملة الوقفة قدام الحوض عشان تغسل المواعين، ممكن تجيبي من سوق غسالة أطباق تحطي فيها 36 طبق لو عندك عزومة ويطلعوا زي الفل، وكمان فيها أكتر من نظام بيوفرلك في الكهربا والوقت والمجهود.

 

ولو على المكواة اللي بتشيلي همها بسيطة جدًا، مكواة بخار عمودي نازلة بخصم من سوق، هتريحك جدًا في استخدامها، ومش كده بس فيه حاجات كتير ممكن تعتمد عليها هتوفر عليك المجهود اللي بتتمنى يريحك منه أي انسان آلي.

 

أما بقى عصر المكنسة الكهربائية اللي تفضل تلف بيها الشقة لحد ما ضهرك يتقطم ده انتهى، دلوقتي فيه المكنسة الروبوت مي روبوت، دي بقى شغالة بالريموت  والتحكم عن بُعد ممكن تروحي تطبخي أو تعملي أي حاجة وهي هتقوم بتنضيف الشقة كلها، أو ممكن تختاري نظام إنها تنضف بقعة محددة في الشقة يركز فيها تلف فيها بشكل حلزوني، وكمان نظام شفط عالي جدًا يناسب الموكيت، اللطيف إن أحد مواصفات المكنسة بتعرفك قد إيه ان التكنولوجيا اتطورت وهي جملة : “المكنسة بتفكر زي الانسان”.

 souq egypt coupon خصومات كبيرة عند الشراء بكوبونات خصم من سوق.

 

يمكنك الاطلاع على الاجهزة المنزلية من موقع سوق من هنا.

كما يمكنك الاطلاع على الأجهزة المنزلية من موقع جوميا من هنا.

Add comment